Поль Сезанн. «П'єро та Арлекін».

12 червня 2020 року - 12:19

Холст, фарби, кляузи, очорніння світлого образу президента вуглем і сажою.

  Необізнаний глядач може подумати, що у  своїй картині Поль Сезан зобразив главу ДБР Бабікова і президента Зеленського в образах комічних персонажів П'єро та Арлекіна, з метою щоб висміяти важливих державних діячів України. Але ніт. Мистецтвознавці в один голос кажуть – ніщо не може бути настільки далеким від істини! Насправді все із точністю до навпаки! Сезан намалював трагікомічних персонажів П'єро і Арлекіна в образі Бабікова і Зеленського, з метою іронічного переосмислення традиційних сценічних образів в дусі постмодерну.
Характери П'жро і Арлекіна, і без того історично наповнені чималим трагічним потенціалом, лише стають глибшими і багатогранними. Слід вдивитися в мову тіла персонажів. Зверніть увагу на їх недолугість і скутість, коли вони були висмикнуті зі звичного світу сцени і впрямовані художником на державні посади.
П'єро напружений і замкнутий, він глибоко усвідомлює свою некомпетентність. Арлекін же сором'язливо ховається за вузькі плечі  свого товариша, ніби намагається позбутися обурених поглядів глядачів. Воістину, глибока в своєму трагізмі метаморфоза!