Позиція Скинути теги

Справа громад
Глобальна Фейсбук
8 Листопада 2020 року - 20:33
Щодо ризику втрати безвізу та макрофінансової допомоги ЄС
  • Ще напередодні 22 саміту Україна-ЄС 6 жовтня відносини вже перебували на найнижчому рівні за останні 6 років. Напруженість зросла в останні місяці – про це попереджав Пітер Дікінсон редактор авторитетного західного видання Atlantic Council
  • Під ударом макрофінансова допомога для України 1,2 млрд євро і навіть безвіз. Зеленському, який взяв участь у саміті, довелося пояснювати європейським партнерам цілий ряд подій, які поставили під сумнів ефективну боротьбу з корупцією в Україні.
  • Ще в серпні Конституційний суд визнав неконституційним указ президента про призначення директора НАБУ за результатами відкритого конкурсу. Причому тоді рішення КСУ схвально сприйняли депутати з монобільшості Зеленського.
  • У вересні після відставки голови САП було сформовано упереджену комісію з відбору нового очільника антикорупційної прокуратури, що поставило під сумнів незалежність її очільника у майбутньому.
  • Тому теперішнє рішення КСУ про скасування відповідальності за недостовірне декларування стало «вишенькою на торті», який уже добряче насторожив і роздратував європейських партнерів.
  • Варто також нагадати плани розформування департаментів міносвіти, які отримують допомогу ЄС на проведення реформ, та інші антиєвропейські кроки уряду.
  • Попри публічні заяви про відданість європейському курсу, співпраця України та ЄС, налагоджена за Порошенка, тепер підточується і руйнується зсередини.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
21 Жовтня 2020 року - 0:07
Європейська солідарність – лідер щодо євроінтеграційних очікувань
  • Більше половини українців асоціюють з інтеграцією України в Євросоюз партію «Європейська Солідарність» – КМІС: 53,5% українців асоціюють з інтеграцією України до ЄС партію «Європейська Солідарність». Такими є дані опитування КМІС.
  • 21,5% опитаних асоціюють з євроінтеграцією партію «Слуга народу», 20,7% - ВО «Батьківщина», 10,9% - партію «Голос», 7,1% - УСГ, 7,1% - «ВО «Свобода», 5,7% - партію «УДАР», 4,5% «За майбутнє», 4,1% - «Сила і честь», 2,1% - ОПЗЖ, інші партії менше 2%.
  • Всеукраїнське опитування відбулося з 8 до 15 жовтня 2020 року, методом особистого інтерв'ю з використанням планшета опитано 1009 респондентів, що мешкають у 73 населених пунктах усіх регіонів України (крім АР Крим). 
  • У Луганській і Донецькій областях опитування проводилося тільки на території, що контролюється українською владою. Статистична похибка вибірки не перевищує 3,1%.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
11 Жовтня 2020 року - 6:25
Коментарі щодо результатів 22-го Саміту Україна-ЄС
  • Добре, що Саміт відбувся в цьому році, незважаючи на пандемію коронавірусу, - це важливий сигнал з Брюсселя про пріоритетність питання України для Євросоюзу.
  • Аналіз спільної заяви свідчить, що за більшістю пунктів відбулася фіксація тих позицій, які вже фіксувалися і в 2019 р., і роками раніше. 
  • У першу чергу це стосується перспектив європейської інтеграції, політичної асоціації та економічної інтеграції, підтримки суверенітету та територіальної цілісності України. 
  • У цих питаннях - нічого нового. Зеленський пливе за євроінтеграційною течією, закладеною попередньою владою, Петром Порошенком.
  • Важливі пункти заяви - про сильний та незалежний Нацбанк України; реформу судової влади, зокрема Вищої Ради правосуддя та незалежний добір добросовісних суддів, боротьбу з корупцією, сильні та незалежні антикорупційні інституції, деолігархізація, незалежність та плюралізм ЗМІ.
  • Але марно сподіватись, що повз увагу досвідчених європейських бюрократів пройдуть такі історії як систематичне свідоме руйнування незалежних антикорупційних органів, тиск на НАБУ, незалежність ЗМІ, політичні переслідування проти опозиційних сил. У Брюсселі оцінюватимуть конкретні дії, а не обіцянки.
  • Через провали в демократичній і економічній площині Зеленський не спромігся привезти з Брюсселя перший транш макрофінансової допомоги ЄС (600 млн євро) і це при тому, що зазвичай перші транші видаються без прив’язки до конкретних зобов’язань. А у цьому випадку антидемократичні дії Зеленського зупинили співпрацю з МВФ, а допомога ЄС напряму залежить від МВФ - і, як результат, перший транш завис у повітрі і обумовлюється подальшими кроками Зеленського у царині демократії.
  • Втрачено нагоду включити до спільного з ЄС документа формулювання про перспективу посилення санкцій проти Росії у разі невиконання нею її безпекових зобов’язань.
  • Позитивним є цілий розділ щодо поглиблення секторальних діалогів та секторальної інтеграції. Дуже добре, що поштовх поглибленню діалогів та секторальної інтеграції, започаткований попередньою владою, зокрема згадайте про ініціативу Порошенка про так звані «чотири союзи» (енергетичний, цифровий ринки, поглиблення митної співпраці та асоціація з Шенгеном) продовжується, розширюється і підтримується  нашими європейськими партнерами.
  • На жаль, так і залишилися порожніми обіцянки влади якнайшвидше підписати Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС.
  • Мінус в тому, що Зеленський не використав перебування в Брюсселі для зустрічей в:
    - Європейському Парламенті, звідки щойно прийшов лист про занепокоєння ознаками згортання реформ в Україні; 
    - штаб-квартирі НАТО, що було обов’язковим пунктом програми п’ятого Президента, який щиро вболівав за євроатлантичну інтеграцію;
    - з європейським бізнесом, адже ж президент Зеленський не втомлюється запрошувати іноземних інвесторів і бізнес в Україну. 
  • Спільна заява за підсумками 22-го Саміту Україна – ЄС – це дипломатичний документ, де дипломатичною мовою ЄС м’яко вказує на регрес в проєвропейській політиці команди Зеленського.
  • «М’якість» цього документу пояснюється лише тим, що для ЄС Україна – це не Зеленський, це народ, який за європейський вибір 6 років тому йшов на кулі з дерев’яними щитами і який досі веде війну з російським агресором.
  • Між рядками дипломатичної мови спільної заяви чітко фіксуються провали політики Зеленського: «Ми домовилися про важливість прискорення та посилення зусиль щодо реформ, зокрема судової влади (включаючи реформування Вищої ради правосуддя та незалежного добору добросовісних суддів) та боротьби з корупцією, забезпечуючи сильні й незалежні антикорупційні інституції». 
  • Іншими словами, за більше, ніж 1,5 року президентства Зеленського реформування Вищої ради правосуддя і незалежного добору суддів немає. При тому, це те місце, до якого добралася судова реформа Порошенка, коли було підготовлено умови для незалежного добору суддів. Згадка про незалежні антикорупційні інститути – це привіт Зеленському по САП і НАБУ; 
  • «Ми привітали поновлене зобов’язання України боротися з впливом приватних інтересів ("деолігархізація")» - «Поновлене зобов’язання» - це чіткий сигнал того, що попереднє зобов’язання не виконане. ЄС не задоволений політикою підігравання Зеленським олігарху Коломойському. 
  • При Порошенку ЄС ніколи таких заяв не робив: ліквідація схем Фірташа, Онищенка, їх витіснення з України, націоналізація «Приватбанку» були свідченням реального обмеження впливу олігархів; зараз лояльна політика Зеленського до олігарха Коломойського всім очевидна. 
  • Ще один важливий для України пункт – ЄС дуже чітко фіксує відповідальність Росії за окупацію українських земель і агресію Росії на Донбасі. 
  • Це не проста підтримка України – це сигнал українському керівництву, що ЄС не задоволений зниженням рівня переговорного процесу, який просуває Офіс Президента Зеленського – ведення переговорів з російськими найманцями з маріонеткових «ДНР» і «ЛНР»  
  • Загалом документ Саміту Україна-ЄС є достатньо м’яким, не містить натяку на санкції проти українськи чиновників, про що попереджали окремі депутати Європарламенту, у томі числі в частині змін у візовому режимі для України. 
  • Але це пояснюється достатньо легко: на саміті Україна – ЄС, крім представників ЄС і Зеленського незримо був присутній третій учасник – український народ. Для ЄС український народ – унікальний. Бо з 28 країн ЄС жоден народ не платив життями кращих синів і дочок за європейський вибір – починаючи з Героїв Небесної сотні і закінчуючи героями російсько-української війни.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
6 Жовтня 2020 року - 18:13
Щодо порад Порошенка до сьогоднішнього саміту Україна-ЄС
  • Головна складність - у кризі довіри до українського керівництва з боку міжнародних партнерів:
    - Із органів влади методично вичищають прозахідних управлінців.
    - Зруйновано конкурсні засади призначень на державній службі. Натомість активно призначаються свої "кварталівці", шоумени або рекрутуються відверті чи латентні проросійські кадри з команди Януковича.
    -Зростає тиск на суди, правоохоронні органи, вільні ЗМІ.
    - Офіс Президента буквально розтрощив антикорупційну структуру.
    - Дійшло до перших м’яких попереджень про можливі проблеми з безвізом.
    - Інерція руху України до Європейського Союзу, започаткована за Порошенка вичерпується.
  • Зупинитися і тупцювати на місці - значить, наражатися на ризик відкочування назад у сферу російського впливу.

Поради Петра Порошенка до саміту Україна-ЄС

  • У Брюсселі необхідно зробити все для зміцнення довіри з лідерами ЄС. ЄС - не "зовнішній управляючий", а наш майбутній дім. ЄС - це дійсно не банкомат, а принципи.
  • Основне завдання делегації України - надати "нове дихання" проукраїнській європейській коаліції, відновити проукраїнський драйв у Євросоюзі.
  • Під час саміту має голосно пролунати ідеологія європейської єдності та солідарності з Україною. Солідарності у боротьбі з агресором та у впровадженні складних та комплексних реформ.
  • Саме час представити союзникам свою стратегію щодо встановлення миру на Донбасі та деокупації Криму і скоординувати шляхи посилення політичного та санкційного тиску на Росію. Кремль не можна вмовляти, на що вже витрачено півтора роки.
  • Для Путіна не існує такого поняття, як компроміс. На Кремль треба тиснути спільними зусиллями України та Заходу. А для того сама Україна не повинна демонструвати власної схильності до умиротворення агресора.
  • Москва щодня робить усе можливе, щоб знищити консолідовану санкційну єдність Євросоюзу на підтримку України. Тому треба більше санкцій, більше залучення ЄС до відбудови Донбасу, більше спільної протидії повзучій анексії Азовського моря і Керченської протоки, та російській пропаганді;
  • Нема іншого варіанту, окрім як повертатися до "дорожньої карти" Мінських угод і до питання про блакитні шоломи ООН на окупованій частині Донбасу.
  • Щоб рухатися вперед до членства в ЄС, нам потрібні постійні проєкти з чіткими планами, зрозумілими проміжними цілями і взаємними зобов’язаннями.
  • Але першочергове надважливе завдання - виконати Угоду про асоціацію, дороговказ внутрішніх реформ до побудови демократичної процвітаючої України.
  • Оновлення Угоди має відбуватися у напрямку наближення до чотирьох свобод - вільного руху людей, товарів, капіталів та послуг - та чіткої недвозначної філософії щодо підготовки нашої держави до членства у Європейському Союзі.
  • З новим стартом активної євроінтеграційної політики тісно пов’язане відновлення реформ, в першу чергу в антикорупційній царині.
  • Саміт – добра нагода запевнити наших європейських партнерів у незмінності політики влади щодо демократичних перетворень, зміцнення інститутів та державної служби, поваги до прав людини та незалежності судової влади, антикорупційних органів, забезпечення свободи ЗМІ, незалежності НБУ, стабільності банківського сектору, ефективного корпоративного управління та секторальних реформ загалом.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
23 Вересня 2020 року - 22:50
Щодо заяви Зеленського про повну інтеграцію до ЄС
  • Зеленський запевнив, що Україна прагне повної інтеграції до Європейського Союзу й бажає отримати від ЄС чітку, ясно сформульовану перспективу членства. Про це він заявив в інтерв’ю словацькому економічному виданню Hospodárske noviny, повідомляє Укрінформ з посиланням на пресслужбу глави держави.
  • Робити такі заяви небезпечно і недалекоглядно, особливо під час агресивної російської антиєвропейської пропаганди, яка процвітає в Україні.
  • Формування комісії з виборів голови САП не на жарт занепокоїло європейських партнерів. Якщо на цьому фоні Україна отримає офіційну відмову, то повернутись до питання інтеграції до ЄС вдасться не скоро.
  • Звичайно майбутнє України -  в Європейському Союзі, і насамперед від українців залежить коли наша держава дістанеться цієї мети.
  • Потрібна консолідована взаємодія влади, бізнесу та громадянського суспільства для досягнення відомих критеріїв членства. Далі - політика та мистецтво переговорів і неможливе стане можливим.
  • Очевидно, що в європейських столицях бачать пріоритети нової популістської влади, де євроінтеграція залишається лише в промовах та інтерв’ю українського президента «для доброго слівця».
  • Драйву окремих урядовців недостатньо для пробиття цієї «скелі» в ЄС. Потрібна ініціатива з Банкової, від самого Президента, а її немає.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
17 Вересня 2020 року - 22:52
Щодо постанови № 4104 і загрози безвізу
  • Комісія для обрання голови САП сформована необ’єктивно і без врахування думки опозиції. Голосували спільно фракції СН, ОПЗЖ і олігархічні групи За майбутнє та Довіра. Можливо такою і є неофіційна широка парламентська коаліція.
  • Комісія сформована владою та олігархами ніколи не підбере чесних і непідкупних людей до Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Це повна профанація ідеї – підбирати борців з корупцією будуть люди, яких обрали корупціонери.
  • Зеленський руйнує незалежність антикорупційної інфраструктури, що була створена Порошенком за підтримки Заходу. Будується репресивна машина, що буде пресувати бізнес, опонентів влади та конкурентів олігархів.
  • Варто нагадати, - посли G7 дуже прозоро натякнули, що проведення в комісію таких людей таким списком ставить хрест на безвізовому режимі з Європейським Союзом і на фінансовій підтримці країни.
  • А в Європарламенті прямо заявили, що такий підбір комісії для обрання голови САП ставить під загрозу безвіз і допомогу ЄС 1,5 млрд євро.
Текст скопійовано!