Позиція Скинути теги

Справа громад
Глобальна Фейсбук
12 Березня 2020 року - 22:42
Конституційний суд не дав Зеленському влізти у судову систему
  • Своїм рішенням КС відкинув як неконституційну норму закону про скорочення Верховного суду наполовину. 
  • Перетворити суддів ВСУ на маріонеток не вдалося, адже скорочення викликало би підвищену лояльність серед тих, хто хотів зберегти робоче місце.
  • КС також заборонив скорочувати з 16 до 12 членів Вищої Ради Правосуддя та не погодився з правом цього органу розглядати справу судді без його присутності на розгляді.
  • Провал Зеленського у судовій реформі демонструє, як складно змінювати незалежну судову гілку влади,  що захищена Конституцією.
  • Варто нагадати про несправедливість критики на адресу Порошенка в частині судів, адже його судова реформа не порушувала Конституції, бо не була зупинена КС, як у Зеленського.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
10 Вересня 2019 року - 17:52
ВАСК хочуть "розвантажити" чи узурпувати?

Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроект, яким встановила, що Вищий антикорупційний суд повинен розглядати справи, які були у підслідності Національного антикорупційного бюро і Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Головний контраргумент – не можна передавати, наприклад до необ’єктивного Печерського суду, справи лише на тій підставі, що їх веде ДБР, а не НАБУ. На яких підставах звинуваченим у цих справах відмовляють у праві на справедливий суд?

  • Всі громадяни України мають рівні права, всі звинувачені громадяни мають однакове право на розгляд справи у ВАСК. Порушення цього принципу може призвести до скасування закону Конституційний судом.

За Порошенка ВАСК створювався незалежним від політичних впливів. Якщо справи порушуються проти колишніх посадовців категорії А, то для того щоб не було політичної упередженості такі справи тим більше мають розглядатися ВАСК.

Справа громад
Глобальна Фейсбук
30 Липня 2019 року - 22:01
Судова реформа

Звільнити і розігнати всіх суддів в 2014 році було неможливо. За рік судова система розглядає близько 4 млн справ про кримінальні злочини, адміністративну відповідальність, розподіл майна, спадщину, міжгосподарські суперечки.

Замінювати суддів можна тільки «в процесі», не зупиняючи розгляд справ. Крім того незалежність судової влади гарантована Конституцією, тому для того, щоб звільняти суддів потрібні були конституційні зміни 2016 року.

За судовою реформою 2016 року стало можливим звільнення суддів, якщо вони провалять оцінювання. Оцінили 2151 суддю з 7200 суддів. Швидке оцінювання неприпустиме – якщо влаштувати конвеєр, оцінювання буде неякісне.

Комісія оцінює 10 чоловік  за 5 годин в день. Якщо комісія прийме необгрунтоване рішення про звільнення судді - недоброчесний суддя поновиться через суд.

Вища кваліфікаційна комісія суддів (ВККС) оцінює: компетентність, доброчесність та ділову етику. Окружний адміністративний суд Києва (Павло Вовк) оцінювання не проходив, тому не був реформований.

Провина у тому, що Вовк залишився суддею – на самому Павлі Вовку, який вчинив ряд посадових злочинів, щоб уникнути ВККС. Зараз їх намагається розслідувати НАБУ і ГПУ.

Судова реформа 2016 року не була завершена. Вона почалася з Верховного суду і мала продовжуватись вниз, видавлюючи різну нечисть.

20% шляху цей процес пройшов, але далі його зупинили Портнов та інші члени ОЗУ.

По закону 2016 року мали бути створені місцеві окружні суди. Вони бувають трьох спеціалізацій: загальний кримінальний, господарський і адміністративний. Окружні адміністративні створені давно – за Віктор Ющенка.

Але справа не у формі, а в змісті. Ті судді, які пройшли оцінювання, працюють по-чесному.

Наразі головна проблему у тому, що Портнов та Богдан хочуть змінити комісію, що проводить оцінювання – ВККС. Якщо це вдасться зробити, вони отримають необмежену владу у судовій системі, щоб заповнити її своїми людьми, а про чесні суди можна буде забути.

Справа громад
Глобальна
8 Липня 2019 року - 15:09
Звільнити всіх суддів і найняти нових! Чи можливо це?

Що не так з судовою реформою? Чому вона не працює і зараз суди допускають регіоналів в Україну? Наскільки вона завершена? Скільки суддів призначає президент?

Верховна Рада погодилася дати 300 голосів за судову реформу лише після компромісного рішення, що запровадження реформи буде поступовим і розтягнутим на кілька років. 

Ми встигли пройти тільки перший етап: сформували Верховний суд та Вищий антикорупційний суд. Навіть до другого етапу не дійшли - формування нових апеляційних судів. На третьому етапі мали бути переобрані суди першої інстанції.

Тому регіоналів повертають наразі суди, сформовані ще за всевладдя Андрія Портнова, адже суддів обирають безстроково

Єдиним шансом на перезавантаження всієї судової системи був період одразу після Революції Гідності, поки у нас ще не було легітимно-обраного президента. Але Турчинов і Аваков виявились занадто м'якими, щоб розігнати суди.

Після обрання Порошенка він постав перед необхідністю залучити підтримку Заходу - і фінансову, і військову, і політичну. А Захід не підтримує авторитарних недемократичних режимів, тому розігнати суди стало неможливим.

Суддів не призначає президент. Суддів обирає Верховна Рада за подання Вищої ради правосуддя, після конкурсу Вищої кваліфікаційної комісії суддів з урахуванням антикорупційної експертизи Громадської ради доброчесності. У випадку з Вищим антикорупційним судом перевірку кандидатів у судді проводить Громадська рада міжнародних експертів.


Текст скопійовано!