Позиція Скинути теги

Справа громад
Глобальна Фейсбук
11 Вересня 2019 року - 17:16
Закон про конфіскацію незаконних активів 1031

Закон має зворотну силу і стосується активів набутих протягом 4 років до введення в дію закону, тобто період 2015-2019 рр., що визначено у статті 290 Закону.

  • Такий підхід є вибірковим, адже виводить з-під дії закону чиновників режиму Януковича, звинувачених у страхітливій масштабній корупції.

Позов на конфіскацію майна є можливим, якщо різниця між законними доходами та вартість активів перевищує 500 неоподаткованих мінімумів. Станом на 2019 рік це 1 003 500 грн.

  • Чому виведено з-під конфіскації тих, хто вкрав менше? Адже будь-яке перевищення вартості активів понад законні доходи є ознакою корупції. Тобто якщо перевищити тільки на 1 000 000, то це можна робити?

Закон про конфіскацію незаконних активів виводить з-під кримінальної відповідальності тих, щодо кого він застосований. Це точно посилення боротьби з корупцією чи це амністія для казнокрадів. Частина активів буде конфіскована, а інші добре заховані активи збережені.

Справа громад
Глобальна Фейсбук
2 Вересня 2019 року - 18:04
Щодо законопроекту «про конфіскацію» – №1031

«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо конфіскації незаконних активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, і  покарання за набуття таких активів»

  • Відповідальність за незаконне збагачення чиновника, який не може пояснити набуття активів на суму понад 204 000 грн (12 тис неоподаткованих мінімумів). Від 5 до 10 років з конфіскацією.
  • У порушення принципу, що закон не має зворотної сили, САП може подавати позов проти чиновників, щодо активів набутих ним протягом 4 років до прийняття цього Закону. У випадку якщо вартість набуття активів перевищила офіційні доходи на 1 003 500 грн (понад 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб).
  • Для забезпечення позову закон дозволяє накласти арешт на майно, вартість якого забезпечить стягнення на користь держави. ДБР отримує повноваження для виявлення таких активів.

Неприпустимим є створення прецеденту, коли закон буде мати зворотну силу. Але якщо «Слуга народу» так хоче перевіряти доходи чиновників, то не потрібно обмежувати їх коло виключно тими людьми, що прийшли на держслужбу після Революції гідності.

  • Є сенс перевірити всіх, хто був чиновником після 1998 року, з якого податкова почала вести документообіг на електронних носіях.
Текст скопійовано!