Позиція Скинути теги

Справа громад
Глобальна Фейсбук
25 Вересня 2019 року - 18:01
Скандальний закон про "прослуховуваня для НАБУ" 1009

Фракція ЄС не голосувала за закон, усвідомлюючи, що в ньому є і позитивні, і негативні пропозиції.

На жаль, незважаючи на позитив, у частині скасування необхідності дозволу ВР на затримання, обшук та інші дії щодо народного депутата, цей закон має ряд суттєвих недоліків і по-суті відновлює дію старого репресивного радянського КПК зразка 1960 року.

  • Розуміючи негативні наслідки такого закону частина депутатів «Слуги народу» також не проголосувала «за». Провал №1009 став першою відчутною поразкою монобільшості, коли скажений принтер дав збій.

Навіть такі давні прислужники Коломойського та апологети перемоги Зеленського як багаторічний ведучий «Права на владу» на «1+1» Сергій Іванов наголошують – цей законопроект є прямою загрозою громадянському суспільству. Саме так – не депутатам, а громадянам та суспільству.

  • Закон знімає обмеження на строки розслідування, що призведе до відновлення зловживань, коли слідчі чинили тиск на підозрюваних, роками тягнучи справи та хабарі.
  • Строки досудового розслідування будуть продовжуватися Генпрокурором, без рішення суду. Це обмежить права людини і викличе зловживання правами правоохоронних органів. Для забезпечення обґрунтованого продовження строків досудового розслідування, рішення про це має приймати виключно суд.

Закон вилучає можливість оскарження відкриття кримінальних проваджень в суді, що звужує права громадян і може призвести до сваволі правоохоронців.

  • Незаконні рішення НАБУ і САП може скасувати лише Генпрокурор, особа, чи керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Незалежний і неупереджений розгляд рішень НАБУ і САП судами  не допускається.

Отже, рішення про зняття недоторканості з народних депутатів треба імплементувати. ЄС готова за це голосувати, як і за прослушку для НАБУ . Але за умови що із проекту буде вилучено норми, які обмежують права та свободи пересічних громадян.

Закон справді містить і позитивні зміни Кримінального процесуального кодексу, які можна було б підтримати, якби не було інших статей. Тому фракція не голосувала проти:

  • Стаття 183 – надає можливість не призначати обов’язкову заставу звинуваченому у тяжкому корупційному злочині
  • Стаття 214 – включає НАБУ у перелік органів, що починають досудове розслідування
  • Стаття 234 – дозволяє суддям Вищого антикорупційного суду надавати право на обшук
  • Стаття 263 – включає НАБУ до переліку тих, хто може проводити «прослуховування»
Справа громад
Глобальна Фейсбук
25 Вересня 2019 року - 17:57
ЄС зібрали "круглий стіл" про закони РРО, та іншого

Прийняттям законів про РРО та електронні касові апарати для ФОП влада взялася за наведення ладу зі сплатою податків не з того кінця. ФОП платять податки, а основні проблеми виникають з пільгами для наближених олігархів та внаслідок втрати податків на митницях.

  • Європейська солідарність стала єдиною політичною силою, яка пішла на контакт з підприємцями намагаючись їм допомогти. Зареєстровані проекти постанов про відміну голосування за дискримінаційні закони зупинили їх підписанні, пригальмувавши скажений принтер.

Якщо до 30 вересня Зеленський не дасть чіткої відповіді, що не буде підписувати закон, підприємці готові вийти на новий Податковий майдан. ФОПи вважають, що ці закони є лобіюванням інтересів великих торгівельних мереж (рітейлерів), які намагаються позбутися конкуренції ринків.

  • Після введення касових апаратів у Литві половина підприємців закрилися і виїхали на роботи в ЄС, а в країні майже рік тривав справжній хаос, поки податківці та підприємці опанували нову звітність.

Проголосовані закони, проти яких протестують підприємці, є неприхованим тиском на малий та середній бізнес

  • Щоденні звіти про облікування готівки доведеться формувати всім ФОПам 2, 3 та 4  групи. З 1 січня 2021 року всі вони повинні будуть мати і використовувати РРО.
  • Драконівськими є затверджені штрафи у випадку порушення закону, коли 100% вартості товару виплачується скаржнику (ст. 25 закону) і додатково накладається 150% штрафу. Такий кешбек не існує в жодній країні.

Закони переносять звітність і штрафи, які існують з 1995 року для класичних Електронно-касових апаратів на сучасні РРО на смартфонах. З технологічної точки зору це нонсенс, тому слід очікувати сум’яття і складного перехідного періоду.

  • З іншого боку відсутність паперового чеку створить проблеми для людей похилого віку. За цим законом на електронний чек можуть переходити усі, тож незабаром без паперового чеку покупці, які не мають смартфонів втратять можливість підтвердити свої покупки в супермаркеті.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
23 Вересня 2019 року - 19:47
Який "імпічмент" підписав Зеленський?

Підписуючи закон, Заленський ніскільки не ризикував, бо прийнятий закон про не спрощує, а значно ускладнює процедуру імпічменту, захищаючи будь-якого діючого президента.

  • Якщо раніше 337 голосів були потрібні лише на фінальній стадії процедури, то за прийнятим законом вони потрібні також на старті та ще й у письмовому вигляді.
  • Зібрати 337 підписів ще до початку роботи Спеціальної ТСК лише на підставі підозри у злочині президента – неможливо. Тим більше після скасування недоторканності умовити депутатів поставити підпис за початок процедури імпічменту буде складно.
  • В законі про імпічмент не регламентовано кількісний склад Спеціальної ТСК, а це може призвести до затягування рішення. Наприклад, якщо число членів комісії буде парним і голоси "за" та "проти" зможуть розділитись порівну.
  • Затягуванням розгляду загрожує обов'язок ВР у випадку зауважень КС проголосувати за новий склад Спеціальної ТСК, яка знову має подати свій висновок до КС, бо потім цикл може повторюватись багато разів.

Принизливим є обов'язок спікера вибачитись перед президентом, якщо наприкінці не знайдеться 337 голосів. Знаєте – це нагадує монархію, а не парламентсько-президентську республіку.

  • Під час прийняття закону були порушені норми Регламенту. Можливо в іншому випадку на це закрили би очі, але закон про імпічмент точно оскаржать в Конституційному суді, наприклад депутати ОПЗЖ. Суддям КС просто не залишать вибору, як скасувати зміни до Конституції, що приймались з порушенням.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
19 Вересня 2019 року - 17:49
Законодавчі ініціативи

Щодо прийняття №1032 про прокуратуру

  • Скасовано Кваліфікаційно-дисциплінарну комісію прокурорів – реформу прокурорського самоврядування, яка була однією з умов надання безвізу для України.
  • Вилучено статті, які регламентують добір, кваліфікаційний іспит, спеціальну перевірку, проведення конкурсу для призначення на посаду прокурора – нова влада планує призначати своїх людей у прокуратуру поза конкурсом.
  • Порушена система балансів і противаг, яка була закладена в прокуратурі за останні 5 років;

Як за Януковича, повертається всевладдя Генерального прокурора.  Зеленський відтворює повністю керовану прокуратуру Пшонки – зручний інструмент для необ’єктивних розслідувань, де порушуються права підозрюваних і закон.  


Щодо закону №2035 про прозорість власності провайдерів телеканалів

Цей закон є спробою забрати собі "Зеонбуд", який монопольно поширює цифровий сигнал більшості телеканалів. Наразі підприємство зареєстроване на можливо підставних людей, а насправді контролюється Рінатом Ахметовим.

  • Переліцензування «Зеонбуду» змінить власника і передасть контроль Ігорю Коломойському. Але вчора був прийнятий законопроект №1050, яким взагалі скасовується ліцензування.

Контроль за «Зеонбудом» з боку Коломойського може призвести до відключення будь-якого телеканалу з надуманих причин і це навіть не буде вважатися цензурою, адже відключить ефір приватна структура.

  • Приймаючи №2035, ВР проігнорувала цілком зважений і чесний законопроект М. Княжицького №2072, що пропонує передати поширення сигналу в руки держави, яка зможе відкрито залучити іноземні інвестиції.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
12 Вересня 2019 року - 22:53
Закон про "відсутність" підтримки українського кіно

Це дискримінаційний закон, який відмовляє у компенсації витрат українським виробникам, що знімають фільми в Україні. Натомість закон поширює такі компенсації витрат на іноземні компанії, які знімають в Україні

  • Такий підхід не лише дискримінаційний по відношенню до українських кіновиробників, але й містить ознаки лобізму, наприклад щодо російських компаній, які отримують кращі умови для роботи в Україні.

Микола Княжицький та ряд депутатів від ЄС запропонували альтернативний проект закону у якому іноземні та українські виробники мають рівні умови, а державна субсидія компенсує не 16,6%, а 25% кваліфікованих витрат.

  • Варто нагадати, що за Порошенка почалось справжнє відродження українського кіно завдяки підтримці держави. Кіновиробництво є потужним засобом патріотичного виховання та протидії Росії у гібридній війні, тому має стратегічне значення для національної безпеки.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
11 Вересня 2019 року - 17:16
Закон про конфіскацію незаконних активів 1031

Закон має зворотну силу і стосується активів набутих протягом 4 років до введення в дію закону, тобто період 2015-2019 рр., що визначено у статті 290 Закону.

  • Такий підхід є вибірковим, адже виводить з-під дії закону чиновників режиму Януковича, звинувачених у страхітливій масштабній корупції.

Позов на конфіскацію майна є можливим, якщо різниця між законними доходами та вартість активів перевищує 500 неоподаткованих мінімумів. Станом на 2019 рік це 1 003 500 грн.

  • Чому виведено з-під конфіскації тих, хто вкрав менше? Адже будь-яке перевищення вартості активів понад законні доходи є ознакою корупції. Тобто якщо перевищити тільки на 1 000 000, то це можна робити?

Закон про конфіскацію незаконних активів виводить з-під кримінальної відповідальності тих, щодо кого він застосований. Це точно посилення боротьби з корупцією чи це амністія для казнокрадів. Частина активів буде конфіскована, а інші добре заховані активи збережені.

Текст скопійовано!