Позиція Скинути теги

Справа громад
Глобальна Фейсбук
30 Вересня 2019 року - 13:48
Щодо заяви Джуліані про втручання у вибори в США

Твітер Джуліані: «Урок для тих, у кого є чесність. Не робіть звинувачення, ґрунтуючись на чистих чутках. Колись я не представив обвинувачення Україні в незаконному впливі на вибори 2016 року, але у мене були прямі свідки, відеокасети і компрометуючі документи, щоб це довести. Дивіться і чекайте!» 

Під час виборчої кампанії в США Сергій Лещенко активно критикував начальника штабу Трампа – політтехнолога Пола Манафорта. За заявою Лещенка про «амбарну книгу Партії регіонів» НАБУ порушило одну з перших кримінальних справ, яка так і не була доведена до суду.

  • Зрештою Лещенку вдалося добитися відставки Манафорта з штабу Трампа після чого український політик заявив у себе в блозі: «Амбарная книга Партии регионов спасла мир. Манафорт, кормившийся из рук Януковича, уходит с позором. Думаю после такого удара Трамп уже не оправится».
  • Пізніше з’явилася інформація, що «амбарна книга» була фальсифікована і справу тихенько засунули у довгий ящик. Директор НАБУ Артем Ситник, який разом з Сергієм Лещенком активно консультувалися з послом США Мері Йованович, наразі утримується від коментарів.

Україна не повинна втрачатися в американську внутрішню політику. Дозволяючи себе використати Сергій Лещенко і Артем Ситник підводять власну країну, тим більше, що моральних гальм, що притаманні американським політикам, у них немає.

  • Чим далі буде розвиватися скандал запущений необачною розмовою Зеленського з Трампом, тим гіршим ставатиме ставлення до України в США, де будуть витягувати все нові подробиці протистояння демократів і республіканців за допомогою українців.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
25 Вересня 2019 року - 18:01
Скандальний закон про "прослуховуваня для НАБУ" 1009

Фракція ЄС не голосувала за закон, усвідомлюючи, що в ньому є і позитивні, і негативні пропозиції.

На жаль, незважаючи на позитив, у частині скасування необхідності дозволу ВР на затримання, обшук та інші дії щодо народного депутата, цей закон має ряд суттєвих недоліків і по-суті відновлює дію старого репресивного радянського КПК зразка 1960 року.

  • Розуміючи негативні наслідки такого закону частина депутатів «Слуги народу» також не проголосувала «за». Провал №1009 став першою відчутною поразкою монобільшості, коли скажений принтер дав збій.

Навіть такі давні прислужники Коломойського та апологети перемоги Зеленського як багаторічний ведучий «Права на владу» на «1+1» Сергій Іванов наголошують – цей законопроект є прямою загрозою громадянському суспільству. Саме так – не депутатам, а громадянам та суспільству.

  • Закон знімає обмеження на строки розслідування, що призведе до відновлення зловживань, коли слідчі чинили тиск на підозрюваних, роками тягнучи справи та хабарі.
  • Строки досудового розслідування будуть продовжуватися Генпрокурором, без рішення суду. Це обмежить права людини і викличе зловживання правами правоохоронних органів. Для забезпечення обґрунтованого продовження строків досудового розслідування, рішення про це має приймати виключно суд.

Закон вилучає можливість оскарження відкриття кримінальних проваджень в суді, що звужує права громадян і може призвести до сваволі правоохоронців.

  • Незаконні рішення НАБУ і САП може скасувати лише Генпрокурор, особа, чи керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Незалежний і неупереджений розгляд рішень НАБУ і САП судами  не допускається.

Отже, рішення про зняття недоторканості з народних депутатів треба імплементувати. ЄС готова за це голосувати, як і за прослушку для НАБУ . Але за умови що із проекту буде вилучено норми, які обмежують права та свободи пересічних громадян.

Закон справді містить і позитивні зміни Кримінального процесуального кодексу, які можна було б підтримати, якби не було інших статей. Тому фракція не голосувала проти:

  • Стаття 183 – надає можливість не призначати обов’язкову заставу звинуваченому у тяжкому корупційному злочині
  • Стаття 214 – включає НАБУ у перелік органів, що починають досудове розслідування
  • Стаття 234 – дозволяє суддям Вищого антикорупційного суду надавати право на обшук
  • Стаття 263 – включає НАБУ до переліку тих, хто може проводити «прослуховування»
Справа громад
Глобальна Фейсбук
25 Вересня 2019 року - 15:02
Трубу прослуховувало НАБУ, що далі?

Записи (НАБУ) в кабінеті Труби можуть дати неспростовні докази корупції і замовності справ ДБР. Небезпечні розмови, викриття яких варто боятись директору ДБР:

  • Про суддю Павла Вовка, проти якого є розслідування НАБУ та ГПУ щодо тиску на Вищу кваліфікаційну комісію суддів;
  • Про дивну справу за заявами трьох суддів Окружного адмінсуду, які звернулись в ДБР із заявою про тиск на судову систему;
  • Про Андрія Портнова, який дивним чином знає наперед та розголошує всі слідчі дії ДБР.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
3 Вересня 2019 року - 22:31
Зеленський "захоплює" силові структури?

Щодо ЗП № 1014 – про директорів ДБР та НАБУ та регуляторні органи президента 

Право Президента призначати директорів НАБУ та ДБР – це закріплення у Конституції того, що вже існує у відповідних законах про НАБУ та ДБР. Після відбору конкурсною комісією директори НАБУ та ДБР призначаються Президентом.

  • Ще у 2014 р Венеційська комісія визначила що одноосібне призначення директора ДБР виключно президентом створює ризики. Під час внесення цього права до Конституції як повноваження Президента, найбільш зручний час, щоб врахувати зауваження Венеціанської комісії, однак «Слуга Народу» проти.
  • Доповідач від СН О. Кучер договорився до того, що заявив – створення НАБУ було сумнівним. Тим часом призначення директора НАБУ виключно Президентом веде до його залежності.

Значно небезпечніше – розмите формулювання про право Президента утворювати регуляторні органи, що створить передумови для перетягування повноважень Уряду до Президента, збільшивши його повноваження.

  • Через відсутність таких президентських повноважень у Конституції, створення НКРЄКП було успішно опротестовано у Конституційному суді. Відповідно захисники цього законопроекту по суті захищають право Зеленського відновити НКРЄКП та створити інші органи такого роду.

Європейська солідарність не голосувала за спрямування цього закону до Конституційного суду.

Справа громад
Глобальна Фейсбук
2 Вересня 2019 року - 18:01
Законопроект про «ручні НАБУ та ДБР» №1014

«Про внесення змін до статті 106 Конституції України (щодо закріплення повноважень Президента України утворювати незалежні регуляторні органи, Національне антикорупційне бюро України, призначати на посади та звільняти з посад Директора Національного антикорупційного бюро України і Директора Державного бюро розслідувань)»

  • Вводиться право президента призначати та звільняти Директора НАБУ і Директора ДБР;
  • Президент зможе утворювати регуляторні органи, що здійснюють державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання в окремих сферах.

Це узурпація влади – президент не має права утворювати регуляторних органів у парламентсько-президентській республіці. Це зазіхання на компетенцію уряду, що суперечить Конституції України.

Президент не має права обмежувати незалежність НАБУ, забираючи собі право звільняти директора головного антикорупційного органу. Це порушує виконання зобов’язань, взятих Україною для запровадження безвізового режиму і завдає серйозного удару по антикорупційній політиці.

Справа громад
Глобальна Фейсбук
30 Серпня 2019 року - 20:21
Захід втрачає інтерес до України

Президент подав до ВР законопроект про конституційно закріплене право президента призначати і звільняти голів НАБУ і ДБР; Президент хоче встановити контроль за регуляторними комісіями.

Такі ініціативи Зеленського призведуть до цілого ряду негативних наслідків, які погіршать наші відносини з Заходом і перешкоджатимуть боротьбі з корупцією.

  • Такі рішення поставлять під сумнів незалежність НАБУ та ДБР і перетворять їх на інструменти політичних репресій.
  • Це суперечить зобов’язанням України, завдяки виконанню яких ми отримали безвізовий режим із ЄС.
  • Обсяг американської зовнішньої допомоги Україні на боротьбу з корупцією може бути зменшено.

Цікавим є мовчання ЦПК та інших ГО, що роками отримували гранти на захист незалежності НАБУ. Не відреагували наші західні партнери і на обшуки у президента НСТУ Зураба  Аласанії.

  • На жаль мовчання США та ЄС і фінансованих ним ГО свідчить про байдужість і втрату інтересу до України. Якщо Заходу все-одно, що відбувається у нас - це означає повернення України в орбіту Москви.

За 4 місяці після президентських виборів Зеленський зруйнував міжнародну коаліцію на підтримку України. Вона трималася виключно на дипломатичних здібностях Петра Порошенка. Лише протокольні зустрічі і дзвінки нової влади є недостатніми для збереження довірливих ділових зв’язків.

Текст скопійовано!