Позиція Скинути теги

Справа громад
Глобальна Фейсбук
4 Листопада 2020 року - 21:31
Щодо протесту Венеційської комісії проти звільнення Конституційного суду
  • Дві авторитетні європейські організації: Венеціанська комісія і антикорупційна GRECO у безпрецедентно миттєвій спільній реакції застерегли монобільшість ВР від ухвалення законопроекту Зеленського щодо КСУ. 
  • Європа дає Україні чіткий сигнал: бити правове свавілля КСУ беззаконням Президента та ВР  - лише погіршувати ставлення до України, і без того зіпсуте рішенням Конституційного Суду.
  • Рішення потрібно знайти без порушення Конституції, яка не передбачає права Парламенту або Президента скасовувати рішення Конституційного суду, навіть якщо ті рішення є вкрай безглуздими.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
17 Вересня 2020 року - 22:02
Щодо рішення Конституційного суду про неконституційність Указу Президента Порошенка про призначення Ситника директором НАБУ
  • Президент Порошенко діяв на підставі Закону «Про НАБУ», який приймала Верховна Рала.
  • Утворення НАБУ, відбір і призначення директора вітали міжнародні партнери України, як приклад прозорого і демократичного процесу.
  • Конкурс було проведено не лише на посаду директора НАБУ, але й навіть для відбіру членів комісії, яка обирала директора.
  • Відповідно Указ президента Порошенка був лише формальністю.
  • Якщо Порошенко створював антикорупційну інфраструктуру, то Зеленський її знищує. Спочатку примусили піти у відставку голову Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Назара Холодницького, а тепер вибивають Артема Ситника. 
  • З незалежних органів залишається лише Вищий антикорупційний суд.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
30 Липня 2020 року - 9:51
Щодо незадоволення Путіна місцевими виборами в Україні

Із прес-релізу Кремля: «Владимир Путин охарактеризовал принятое 15 июля Верховной Радой постановление о проведении местных выборов в 2020 году как противоречащее Минским соглашениям и ставящее под угрозу перспективы урегулирования.»

  • Місцеві вибори в Україні відбуваються на реалізацію Конституції, і не російському президенту коментувати доцільність їх проведення.
  • З іншого боку, за 3 місяці до голосування прийнятий Виборчий кодекс досі не підписано Разумковим і не передано президенту.
  • Вибори в ОРДЛО регламентовано п12 Комплексу заходів на виконання Мінських угод. Але обов’язковою умовою їх проведення є виведення іноземних військ та демілітаризація регіону.
  • Юридично п.12 Комплексу заходів спирається на Закон «Про тимчасовий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей». У свою чергу введення цього закону в дію зупинена до повного виконання безпекових умов.
  • Окреме питання виникає чому Зеленський подзвонив Путіну тільки в неділю, а не тоді, коли на нейтральній смузі кілька днів помирав від поранень сержант Журавель? Що насправді для Зеленського життя солдата-захисника?
Справа громад
Глобальна Фейсбук
14 Червня 2020 року - 14:47
Щодо юридичної недолугості звинувачення Порошенку у справі Семочка
  • Генеральний прокурор в опублікованому відео заявила, що Президент України Порошенко «схилив військову службову особу до перевищення ним влади та службових повноважень».
  • Генеральному прокурору слід знати, що відповідно до Конституції, Президент України є головою держави, гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.
  • Генеральному прокурору (як і Президенту Зеленському) не слід забувати, що Президент України є гарантом реалізації стратегічного курсу держави на набуття повноправного членства України в Європейському Союзі та в Організації Північноатлантичного договору.
  • Президент не схиляє, а на підставі норм Конституції (генпокурор має знати, що норми Конституції – норми прямої дії) видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України.
  • Саме обов'язковими для виконання Указами Президент України призначає вище командування військових формувань, у тому числі і Служби зовнішньої розвідки України.

Тому Указ про призначення Семочка є конституційним і законним та обов’язковим до виконання. Як у такому разі можна звинувачувати президента, що він своїм законним указом «схилив» до незаконного наказу керівника СВР? Це ж абсурдно!

  • Вирішення питань конституційності Указів Президента стаття 150 Конституції відносить до виключних повноважень Конституційного Суду України.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
23 Березня 2020 року - 21:37
Про неприпустимість введення надзвичайного стану

Обговорення на Погоджувальній раді засвідчило, що вся парламентська опозиція: Європейська солідарність, Голос, Батьківщина плюс фракція «Довіра» - проти введення надзвичайного стану.

  • Натомість, окрім Зеленського, ідею надзвичайного стану підтримують в ОПЗЖ. Таким чином можна стверджуватись, що в Україні формується не лише проросійська, але й антидемократична коаліція СН+ОПЗЖ.

Необхідність залучення проросійської ОПЗЖ для Зеленського стає все більш очевидною, адже голосування за генерального прокурора показало, що його не послухали більше 30 депутатів монобільшості і за Венедиктову проголосували лише 224 голоси від Слуги народу.

  • Зеленський втрачає монобільшість і цілком прогнозовано йде на співпрацю з найбільш проросійською фракцією парламенту, яку контролює кум Путіна Віктора Медведчук. Таким чином внутрішній розкол, що намітився у Слуг народу, буде й далі поглиблюватися.

Повний перелік заходів надзвичайного стану (на відміну від надзвичайної ситуації) призведе до суттєвого обмеження прав громадян. Якщо Зеленський зацікавлений у надзвичайному стані, то його розрахунок явно не лише на боротьбу з вірусом, адже закон про режим НП передбачає:

встановлення особливого режиму в’їзду і виїзду, а також обмеження свободи:

  • обмеження руху транспортних засобів та їх огляд;
  • посилення охорони громадського порядку та об’єктів, що забезпечують життєдіяльність населення та народного господарства;
  • заборона проведення масових заходів;
  • заборона страйків;
  • примусове відчуження або вилучення майна у юридичних і фізичних осіб.
  • тимчасова чи безповоротна евакуація людей з місць, небезпечних для проживання;
  • встановлення для юридичних осіб квартирної повинності для тимчасового розміщення евакуйованого або тимчасово переселеного населення;
  • тимчасова заборона будівництва нових, розширення діючих підприємств та інших об’єктів;
  • встановлення карантину та проведення інших обов’язкових санітарних та протиепідемічних заходів;
  • запровадження особливого порядку (карток – прим авт) розподілення продуктів харчування і предметів першої необхідності;
  • мобілізація та використання ресурсів підприємств, установ і організацій, незалежно від форми власності;
  • зміна режиму роботи підприємств, установ, організацій усіх форм власності, переорієнтація їх на виробництво необхідної в умовах надзвичайного стану продукції;
  • з метою ліквідації особливо тяжких надзвичайних ситуацій у мирний час може здійснюватися цільова мобілізація;
  • допускається тимчасове переведення або залучення на добровільній основі працездатного населення і транспортних засобів громадян для виконання зазначених.
  • запровадження комендантської години;
  • перевірка документів у громадян, а в необхідних випадках - проведення особистого огляду;
  • заборона призовникам і військовозобов’язаним змінювати місце проживання;
  • заборона виготовлення і розповсюдження інформаційних матеріалів, що можуть дестабілізувати обстановку;
  • регулювання роботи цивільних теле- та радіоцентрів;
  • особливі правила користування зв’язком та передачі інформації через комп’ютерні мережі;
  • порушення у порядку, визначеному Конституцією і законами України, питання про заборону діяльності політичних партій, громадських організацій.
Справа громад
Глобальна Фейсбук
23 Березня 2020 року - 21:30
Щодо обговорення дистанційного голосування депутатів ВР

Порядок голосування народних депутатів визначено законом про регламент і статтею 84 Конституції України: «Рішення Верховної Ради України приймаються виключно на її пленарних засіданнях шляхом голосування.»

17.10.2002 р Конституційний суд дав офіційне тлумачення терміну «пленарне засідання», що автоматично стало нормою Конституції.

  • Рішення КС: «Основною формою  діяльності Верховної Ради України є пленарні  засідання під час сесій,  які є  регулярними  зібраннями  народних  депутатів  України  відповідного  скликання  у  визначений час,  у  визначеному місці і які проводяться за встановленою процедурою.» 
  • Водночас стаття 2 закону про Регламент уточнює це визначене місце: «Верховна Рада проводить засідання у будинку Верховної Ради (місто Київ, вул. Грушевського, 5).»

Висновок: Конституція України не передбачає можливості дистанційного голосування народних депутатів по скайпу, або в інший спосіб. Тобто наразі заклики до дистанційного голосування депутатів є НЕКОНСТИТУЦІЙНИМИ.

Вимоги проводити засідання ВР у точно визначеному місці виникли не на порожньому місці, а після виїзного засідання ВР у 1999 році, коли більшість відправила у відставку спікера О.Ткаченка, обравши замість нього спікером І.Плюща.

  • Зміна статті 2 закону про регламент призведе до можливості засідань в іншому місці – наприклад в Офісі президента на Банківській. Це дозволить більшості ігнорувати опозицію взагалі, що стане згортанням парламентської демократії. Відтак це неприпустимо.
  • Голосування депутатів віддалено зробить процедуру голосування потенційно уразливою для хакерських атак, що поставить під сумнів легітимність рішень парламенту.
  • Є лише один спосіб дії – не вигадувати велосипед, ходити на пленарні засідання ВР і голосувати особисто. Якщо коронавірус зробить це неможливим, ВР піде на карантин.

Досвід 2014 року, коли існувала реальна загроза державі Україна, показав, що президент Порошенко зміг обійтися без воєнного стану і згортання демократії. Якщо шостому президенту Зеленському потрібна консультація, він її може легко отримати від п’ятого президента

Текст скопійовано!